Saturday, July 7, 2012

Day 4: Kawah putih

Perjalanan diteruskan ke bahagian selatan ...Tasik Kawah Putih di daerah Chiwidey, Bandung

Nasib kami kurang baik, di pagi hari terperangkap di jalan Cibaduyut ...ye ..jalan sedang di SIMEN.

Mengatasi masalah tanpa masalah ...ha ha ha ..

Sepatutnya van kami dah boleh bergerak ..tapi apa kandaya ..beribu ribu sepeda diatas jalan ....setelah pihak polis traffik campur tangan baru lah boleh bergerak ...


Menyusuri daerah daerah kecil pinggir bandung ...aman je ..


Persimpangan Kawah putih
Dan kena bayar TOL ...melalui jalan yang di turap ..agak baik menyelusuri bukit bukit kecil disamping panorama hutan yang menghijau.



Inilah tempark letak kenderaan kawah Putih.




Kalau tiada kendaraan ..boleh yang ini ..dari bawah ..

Kalau tak tahan bau sulfur ..belilah mask di sini




Kawah putih ..airnya biru kehijauan ...
Bau sulfur menyengat hidung





Singgah sebentar membaca mitos kawah putih ...


Padan pun sejuk ...16 celcius rupanya .....hhmm teringat Portsmouth adn Havant!!


Sekitar nya boleh melihat banyak pkok strawbei ditanam ..mungkin cuaca sejuk amat sesuai dengan buah strawberri ..

Nak ?? ..nampak segar dan sedap ...
Ha ha ha ..sedap lagi Strawberri Kameron kat Malaysia ...he he he

Hari ni hari Jumaat ...

Nampak sungai ini ? inilah punca air untuk pertanian di sekitar sini ....
Kami Singgah disini untuk makan tengah hari ...
Tapi seba hari jumaat ...maka kami truskan ke kedai di depan nya sahaja ..

Hidangan nasi timble ...nasi kaler merah ..
Beras merah kot ?

Bersambung .....

Post a Comment